نماز عبادی سیاسی جمعه کاشان به امامت حضرت آیت اله نمازی به تاریخ دوازدهم اردیبهشت 1393
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
موضوعات
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 1
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 1
بازدید ماه : 20
بازدید کل : 20998
تعداد مطالب : 36
تعداد نظرات : 1
تعداد آنلاین : 1

وصیت شهدا

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 36
:: کل نظرات : 1

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 1

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 1
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 1
:: بازدید ماه : 20
:: بازدید سال : 28
:: بازدید کلی : 20998
نویسنده : جهادگر سایبری
شنبه 20 ارديبهشت 1393

 

برادران و خواهران مؤمن و موحد، خودم و شما را به تحصيل، توسعه و تقويت تقواي خداي سبحان سفارش مي‌كنم. يکي از عوامل توليد تقوا ازدواج جوانان عزب است، البته با آن شرايطي که بخشي از آن اشاره شد و شرايط پايداري ازدواج آرام آرام انشاءالله به اطلاع شما عزيزان به خصوص جوانان خواهد رسيد. يکي از موضوعات مهم و تعيين کننده و سرنوشت ساز در سلامت محيط خانواده و پايدار بودن ازدواج مسئله مهريه است که متأسفانه در طول تاريخ 1400 سال از آن معيار اصلي که توسط پيامبر اعظم و ائمه معصومين عليهم السلام براي موضوع مهريه تعيين و تعريف شده است، انحراف به وجود آمده است و اگر ما بخواهيم محيط جامعه، محيط خانواده‌ها، سالم باشد، يک راه بيش پيش روي ما نيست و آن بازگشت به معارف و دستورالعملهاي اسلام است. نمي‌شود که ما براساس خواسته خودمان تابع شرايط اجتماعي، رعايت بعضي مسائل عرف عاميانه عمل کنيم، بعد هم توقع داشته باشيم همه چيز در جاي خود قرار داده باشد. اينگونه نمي‌شود. ما راهي جز بازگشت به اسلام نداريم، يکي از مسائل، مسئله مهريه است که مهريه بر عهده زوج است، و يکي از واجبات الهي است، به مجرد اينکه عقد ازدواج اجرا شد و انشاء گرديد، مرد به همسرش بدهکار مي‌شود. بايد مهريه را پرداخت کند. البته استحبابش اين است همان لحظه‌ايي که عقد خوانده مي‌شود بايد مهر پرداخت شود، همانطور که شما در ساير دادوستدها، در معاملات وقتي چيزي را خريد مي‌کنيد، بعد از تمام شدن محاسبات و قرارداد بلافاصله بايد مشتري پول را در اختيار فروشنده قرار بدهد. ازدواج يک بعد اقتصادي و بعد معاملاتي دارد و ابعاد معنوي و حقوقي و اخلاقي هم دارد. اقتضاي آن بعد اقتصادي وقتي مذاکرات، مبادله شد، تصميمها گرفته شد، عقد انشاء شد، مرد بدهکار مي‌شود و بهتر اين است و مستحب است که در همان زمان مهريه پرداخت شود. لذا فقها مي‌فرمايند که زن مي‌تواند به مجرد اينکه عقد خوانده شد، مطالبه مهر کند و مستحب است که مرد مهريه را در همان آغاز پرداخت کند، البته اگر زن با تأخير پرداخت مهريه موافقت کند، اشکالي ندارد که الان هم معمول و متعارف همين است. يکي از گناهان کبيره خودداري کردن مرد است از پرداخت مهريه، از گناهان کبيره است. خداي سبحان در سوره مبارکه نساء، آيه 4 مي‌فرمايد: ‌‌وَآتُواْ النَّسَاء صَدُقَاتِهِنَّ نِحْلَةً فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنِيئاً مَّرِيئاً؛ صدقات جمع صداق است، صداق يعني مهريه، مهريه زنان را پرداخت کنيد، حال اگر خود خانمها با رضايت، با طيب نفس بخشي از مهريه را بخشيدند، نوش جان مردان، اشکالي ندارد، اما مرد بدهکار است. اين است که آيه مي‌فرمايد: فَإِن طِبْنَ لَكُمْ عَن شَيْءٍ مِّنْهُ نَفْساً فَكُلُوهُ هَنِيئاً مَّرِيئاً؛ بر شما مبارک باشد.

حضرت امام رضوان الله تعالي عليه در تحرير الوسيله، در کتاب نکاح، صفحه 300 مي‌فرمايد: تملک المرأة الصداق بالنفس العقد؛ زن مالک مهر مي‌شود به مجرد خواندن صيغه عقد. بنابراين يکي از چيزهايي که آقايان چه کساني که قبلاً ازدواج کردند و هنوز مهريه را ندادند، بايد حواسشان را جمع کنند. مهريه‌ها را بايد پرداخت کنند آن هم به نرخ روز. چه کساني که از اين به بعد مي‌خواهند ازدواج کنند.

وجود مبارک امام صادق عليه السلام فرمودند: کسي که مهريه‌ايي را براي زني مي‌پذيرد و قرار مي‌دهد اما قصدش اين است که از زير بار پرداخت مهريه فرار کند، با بهانه‌‌هاي مختلف، از اول توطئه دارد، از اول نيتش اين است که مهريه را پرداخت نکند، الان در عرف هم گفته مي‌شود که چه کسي داده و چه کسي گرفته. اينگونه نيست. حساب دارد. حضرت فرمود: اگر کسي مهر را قرار بدهد، اما از اول نيتش اين است که مهر را پرداخت نکند، بازي درآورد، کان بمنزلة السارق؛ همانند دزد است. از اين مهمتر وجود مبارک پيامبر اعظم صلي الله عليه و آله و سلم فرمودند: ان الله ليغفر کل ذنب يوم القيامه؛ خداوند در روز قيامت همه گناهان بندگان را مي‌بخشد، مولاست، کريم است، به جز حق الناس که بايد حق الناس را در اين دنيا تسويه کرد، که يکي از حق الناس مهريه است. إلا مهر امرأة؛ خداوند مهر زن را در قيامت نمي‌بخشد.

در بيان ديگري وجود مبارک پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: کسي که به زني ظلم کند و مهريه او را پرداخت نکند، اين مرتکب گناه کبيره شده است و خداوند در روز قيامت به اين مرد خطاب مي‌کند که بنده من، من کنيز خودم را به همسري تو درآوردم اما تو وفاي به عهد من نکردي و آن چيزي را که من بر ذمه تو قرار دادم، پرداخت نکردي. آن وقت چکار مي‌‌کنند؟آنجا که ديگر پول و دلار و درهم نيست، آنجا حسنات است، به فرشتگان دستور داده مي‌شود حسنات اين آقا را برداريد و در پرونده حسنات آن خانم بگذاريد. اگر حسناتش اندک بود و جبران ميزان مهريه را نکرد، آن وقت معادل آن او را عذابش مي‌کنند. أُمِرَ بِهِ اِلَى النّار بِنَكْثِهِ لِلْعَهْدِ؛ دستور داده مي‌شود که او را به آتش جهنم ببريد، چرا؟ چون نقض پيمان کرده است.

سپس پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: إِنَّ الْعَهْدَ كانَ مَسْؤُولاً؛ انسان با کسي عهد و قراري مي‌بندد، در قيامت از آن عهد سوال مي‌شود؛ اگر در دنيا به عهد خود عمل نکرده است.

امام صادق عليه السلام فرمودند: سه رقم دزد وجود دارد: السُّرَّاقُ ثَلَاثَةٌ:

کسي که زکات مالش را نمي‌دهد؛ اين فرد دزد است چون حق فقرا را که خداوند در مالش قرار داده است، پرداخت نمي‌کند.

کسي که مهر همسرش را براي خودش حلال مي‌داند، مهر را پرداخت نمي‌کند.

کسي که قرض مي‌کند، ديني مي‌گيرد اما از اول نيتش اين است که اين دين را پرداخت نکند.

"اللهم صل علي محمد و آل محمد"

"اللهم عجل لوليك الفرج و النصر و العافيه"

"اللهم اغفر للمؤمنين والمؤمنات و المسلمين و المسلمات الاحياء منهم و الاموات"

"أستغفرالله الذي لا إله إلا هو الرحمن الرحيم ذوالجلال و الإکرام و أتوب إليه"

"اللَّهُمَّ كُنْ لِوَلِيِّكَ الحُجَةِ بنِ الحَسَن صَلَواتُکَ علَيهِ و عَلي آبائِهِ فِي هَذِهِ السَّاعَةِ وَ فِي كُلِّ سَاعَةٍ وَلِيّاً وَ حَافِظاً وَ قَائِداً وَ نَاصِراً وَ دَلِيلاً وَ عَيْناً حَتَّى تُسْكِنَهُ أَرْضَكَ طَوْعاً وَ تُمَتعَهُ فِيهَا طَوِيلاً"

پروردگارا؛ ما را بيامرز.

پروردگارا؛ جامعه و جوانان ما را، مردان ما را، زنان ما را، مسئولان و مديران ما را از متقيان حقيقي قرار بده.

 

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

قل هو الله أحد٭ الله الصمد٭ لم يلد و لم يولد٭ و لم يکن له کفواً أحد

صدق الله العلي العظيم

بسم الله الرحمن الرحيم

الحمدلله الذي يؤمن الخائفين و ينجي الصالحين و يرفع المستضعفين و يضع المستکبرين و يهلک ملوکاً و يستخلف آخرين و نشهد أن لا إله إلا الله وحده لا شريك له و نشهد أن محمداً عبده و رسوله اللهم صل علي محمد عبدک و رسولك و خيرتک من خلقک و حافظ سرّک و مبلغ رسالاتک و صل علي اميرالمؤمنين و وصي رسول رب العالمين و صل علي فاطمه الزهرا سيده نساء العالمين و صل علي الحسن و الحسين سيدي شباب أهل الجنه و علي علي بن الحسين و محمد بن علي و جعفر بن محمد و موسي بن جعفر و علي بن موسي و محمد بن علي و علي بن محمد و الحسن بن علي و الخلف الصالح القائم المنتظر المهدي حججك علي عبادك و خلفائك في ارضك.

"أعوذ بالله من شرور أنفسنا و من سيئات أعمالنا"

"عبادالله اوصيکم و نفسي بتقوي الله فانه امان من النار و مفتاح للجنة"

 

و اما مناسبت‌هاي ايام

 

روز گذشته پنج شنبه آغاز ماه شريف رجب المرجب بود. سالروز ميلاد مبارک امام محمدباقر عليه السلام در سال 57 قمري، اين ميلاد مبارک را به محضر شريف شما شيعيان و اهل ولايت تبريک عرض مي‌کنم. کلامي را آقا امام باقر عليه السلام به شيعيان فرمودند: کسي وليّ ما نيست مگر آنکه اگر چنانچه همه اهل شهر اتفاق پيدا کردند و گفتند شما آدم بدي هستيد، موجب حزن و غم و اندوه او نشود و اگر همه اهل شهر شما را تعريف کردند، باعث سرور و شادي شما نشود. نه از تضعيف ديگران بهراسيد و نه از تعريف ديگران خوشحال شويد. همه امور در دست خداست. انسان در پيش خدا بايد بد نباشد و در پيش خدا بايد خوب باشد. قضاوت مردم، داوري مردم، اظهار نظر ديگران هيچ تأثيري در تغيير وضعيت انسان نمي‌دهد. اگر انسان خوب باشد، همه بگويند بد است، اگر انسان بد باشد، همه بگويند خوب است. چيزي عوض نمي‌شود. واقعيتها سر جاي خودش هست. خورشيد وقتي طلوع مي‌کند و عالم را روشن مي‌کند، همه بگويند خورشيد نيست. اين قابل قبول نيست. يا اگر خورشيد غروب کرد همه بگويند خورشيد هست. با داوري و اظهارنظر غير واقعي انسانها، انسان نبايد جابجا شود. آقا امام باقر عليه السلام فرمودند خودتان را عرضه کنيد به قرآن، ببينيد دستوراتي که قرآن داده شما عمل کرديد. چيزهايي که قرآن نهي کرده، شما ترک کرديد. اگر اينگونه باشد، خوشحال باشيد که آنچه را خدا فرموده عمل کرديد. آنچه را خدا نهي کردند، امتناع کرديد. بنابراين با تعريف و تضعيف ديگران متأثر نشويد. بين خودتان و خدا، خودتان داوري کنيد و مقايسه کنيد.

مناسبت دوم؛ ما از روز گذشته وارد ماه شريف رجب شديم، پيامبر اکرم صلي الله عليه و آله فرمودند: ماه رجب، ماه بزرگ خداست و ماه شعبان ماه من است و ماه رمضان، ماه امت من است. اين سه ماه رجب، شعبان، رمضان در فضليت برجستگي ويژه‌ايي دارند. فرمودند ماه رجب ماه استغفار امت من است. برادران و خواهران از اين فرصت بايد خوب استفاده کنيم. استغفار کنيم، هم روز و هم شب و هر لحظه. خداوند در اين ماه رحمتش را بر بندگانش سرازير مي‌کند، بيش از ماههاي ديگر. اين است که به ما فرمودند در اين ماه بسيار طلب آمرزش و رحمت الهي را داشته باشيد. کسي که يک روز از ماه رجب را روزه بگيرد، موجب خشنودي خداي بزرگ مي‌گردد و غضب الهي از او دور مي‌شود.

مناسبت سوم امروز دوازدهم ارديبهشت سالروز شهادت استاد بزرگ و برجسته آيت الله شهيد مرتضي مطهري، مرحوم شهيد مطهري خطيبي توانا، نويسنده‌ايي زبردست، نابغه‌ايي ناشناخته، فقيهي آگاه به زمان در عرصه سياست مجاهدي با صلابت، منافقين خيال کردند که اگر چنانچه مرحوم شهيد مطهري را از نظر فيزيکي از جامعه بگيرند، آثار او در جامعه دفن خواهد شد. در صورتي که اشتباه کردند. وقتي که عالمي دانشمندي به شهادت مي‌رسد، قطرات خون شهادت مظلومانه او در همه آثار علمي او شکوفا مي‌شود و باعث حيات مي‌گردد. شهيد مطهري قبل از شهادت کسي او را نمي‌شناخت جز خواص، جز امام، جز دوستانش، جز حزوه قم، جز دانشگاه تهران ولي عامه مردم نمي‌دانستند مطهري کيست، منافقين که او را به شهادت رساندند آن وقت دنيا فهميد مطهري کيست. امروز شما به هر کشور غربي و شرقي که مسافرت کنيد مي‌بينيد آثار شهيد مطهري آنجا ترجمه شده است، با زبانهاي زنده دنيا و اين نتيجه اين تفکري است که قرآن مي‌فرمايد: وَلاَ تَحْسَبَنَّ الَّذِينَ قُتِلُواْ فِي سَبِيلِ اللّهِ أَمْوَاتًا بَلْ أَحْيَاء عِندَ رَبِّهِمْ يُرْزَقُونَ؛ امروز شهيد مطهري از مرزهاي جغرافيايي ايران به همه دنيا ورود پيدا کرده است و 12 ارديبهشت ماه به همين مناسبت بعد از شهادت آيت الله مطهري روز معلم نامگذاري شده است که اين روز را به جامعه فرهنگيان، دانشگاهيان، حوزويان تبريک عرض مي‌کنم. دبيران، آموزگاران، اساتيد حوزه و دانشگاه توجه داشته باشند، پيشرفت يک ملت در گرو داشتن جوانان متعهد و متخصص است. تخصص بدون تعهد دردسر آفرين است، تعهد بدون تخصص کارآيي ندارد. اين دو عنصر بايد در جامعه جوان به وجود بيايد، تا چرخهاي توسعه يک کشور و يک ملت به چرخش درآيد. بنابراين تقاضاي بنده، توصيه بنده، به آموزگاران، دبيران، اساتيد حوزه و دانشگاه اين است که عزيزان آينده کشور در گرو عملکرد شماست که چگونه نوجوانان و جوانان کشور را امانتداري مي‌کنيد. اين جوانان امانتهاي جهان اسلام در اختيار شما هستند، بکوشيد که براي آينده کشور جوانان را مسلح کنيد به سلاح علم و عمل و تقوا و طهارت و پاکي.

مناسبت چهارم فردا سوم رجب سالروز شهادت امام هادي سلام الله عليه است، که در سال 254 قمري در شهر سامرا در عهد حکومت و خلافت معتز عباسي به شهادت رسيد. شهادت اين امام مظلوم را به محضر شما شيعيان تسليت عرض مي‌کنم. امام هادي عليه السلام در مقام ارشاد و موعظه جمله‌ايي را به ما فرمودند که هميشه به ياد آن لحظه‌ايي که شما در بستر احتضار در جمع خانواده خوابيده‌ايد؛ اُذْکُرْ مَصْرَعَکَ بَينَ يدَیْ اَهْلِکَ؛ هميشه به ياد بياور آن زماني که در آينده در بستر احتضار در ميان خانواده دراز کشيديد، در آن لحظه هيچ پزشکي نمي‌تواند جلوي قبض روح تو را بگيرد و هيچ دوستي نمي‌تواند به شما نفعي برساند. بنابراين پيام اين موعظه اين است که انسان بايد هميشه به ياد مرگ باشد.

مناسبت بعدي رهبر معظم انقلاب در دو هفته قبل در ديدار مداحان اهل بيت عليهم السلام مطالب بسيار مهم و سرنوشت سازي را فرمودند، شهرستان کاشان باتوجه به اينکه بيشترين هيئات عزاداري و مذهبي را دارد بايد اين توصيه‌ها و رهنمودها را بيش از هر شهر ديگر مورد توجه قرار دهد. سازمانهاي فرهنگي، نهادهاي فرهنگي اين وصاياي حضرت آيت الله العظمي خامنه‌ايي را استخراج کنند، تکثير کنند، در اختيار هيئات قرار دهند، به خصوص سازمان تبليغات اسلامي:

1. محيط مداحي بايد همچنان طاهر و عفيفانه باشد و نبايد و نبايد برخي بي قيدي‌ها و بي مبالاتي‌ها به دنياي هنر اسلامي و مذهبي نيز نفوذ و رسوخ کند.

2. مجالس مذهبي فرصتي منحصر بفرد در بيان درسهاي مهم زندگي ستارگان فروزان دين است.

3. اگر نتيجه مداحي و منبر نااميد کردن مردم به آينده باشد، يا اينکه نسبت به وضعيت و وظايف جامعه ايجاد آگاهي نکند، اين فرصت هدر رفته است.

4. ما افتخار مي‌کنيم که شيعه علوي هستيم و افتخار مي‌کنيم که امام بزرگوار ما پرچم ولايت را سر دست گرفت و وسيله‌اي شد تا دنياي اسلام اعم از شيعه و غيرشيعه به اسلاميت خود افتخار کنند.

5. هدف دشمن به زانو در آوردن اسلام و جلوگيري از الگو شدن جامعه شيعي و معارف شيعي در دنياست.

6. بارها تکرار کرده‌‌ايم که در جلسات ديني نبايد به کينه ورزيهاي مذهبي دامن زد، زيرا مثل روز روشن است که اختلاف افکني بين مسلمانان، همچون شمشيري در دست دشمنان اسلام، مقصود آنان را برآورده مي‌کند.

مناسبت ديگر در چهارشنبه گذشته رهبر معظم انقلاب در بازديد از يک مرکز توليد و صنعتي و ديدار با عده زيادي از کارگران نيروگاه نجف اشرف آغاز به کار کرد، در اين ديدار فرمودند:

1. اسلام در همه زمينه‌ها از جمله مسائل کارگري و توليد اصل را بر احترام و تعامل و تعاون قرار مي‌دهد و اين نگاه اصيل، بايد در همه عرصه‌هاي اجتماعي و اقتصادي، ملاک و مبنا قرار گيرد.

2. عزم ملي و مديريت جهادي، نه فقط شعار امسال بلكه شعاري هميشگي و رمز هويت و حيثيت و آينده درخشان كشور ماست.

3. اوجگيري اقتصاد و فرهنگ كشور را نيازمند تكيه بر عزم ملي و مديريت جهادي است و اگر اين هدف تحقق يابد هيچكس جسارت تحقير اين ملت را به خود راه نخواهد داد. (تکبير نمازگزاران)

4. دستيابي ايران به رتبه ششم سازندگان نيروگاههاي گازي، يك مثال كوچك از تواناييهاي عظيم نيروهاي انساني كشور است.

در روزهاي گذشته انتخابات مجلس در عراق برگزار شد، عليرغم توطئه‌هاي دشمنان اسلام و گروههاي ضد اسلامي و ضد شيعي و ترورها و انفجارات ملت متعهد عراق با پرداخت هزينه‌هاي مالي و جاني در اين انتخابات سرنوشت ساز شرکت کردند. در روزهاي انتخابات 52 شهيد و 87 مجروح که توسط تروريستها مراکز و صندوقهاي رأي را مورد هدف قرار دادند. خوشبختانه ارتش عراق با قدرت در حال سرکوب تروريستها و داعش هست.

حکومت کودتاچيان در مصر حکم اعدام و حبس صدها نفر از مخالفان را صادر کرد. حکومت کودتاچيان در مصر دقيقاً در راستاي اهداف و خواستهاي رژيم صهيونيستي و آمريکا عمل مي‌کند. آمريکايي‌ها و اروپايي‌ها که هميشه براي حقوق بشر يقه پاره مي‌کنند و هياهو به راه مي‌اندازند در جنايات حکومت کودتايي مصر و آل سعود و آل خليفه خفه شدند و سکوت کردند.

"اللهم صل علي محمد و آل محمد"

"اللهم عجل لوليك الفرج و النصر و العافيه"

"ربنا اغفرلنا و لإخواننا الذين سبقونا بالايمان و لا تجعل في قلوبنا غلاً للذين امنوا"

"أَمَّنْ يجيبُ الْمُضْطَرَّ إِذا دَعاهُ وَ يکْشِفُ السُّوء"

پروردگارا؛ گره از کار بندگانت بگشا.

پروردگارا؛ بيماران را شفا، بيکاران را شغل مناسب، عزبها را همسر خوب، مستأجران را مسکن مناسب عطا بفرما.

پروردگارا؛ باران رحمتت را بر ما نازل بفرما.

پروردگارا؛ اسلام و مسلمين قوت و عزت و نصرت عطا بفرما.

پروردگارا؛ دشمنان اسلام به ويژه آمريکا و صهيونيست و استکبار جهاني را با قدرت قاهره خودت به زودي نابود بفرما.

پروردگارا؛ مقام معظم رهبري، نظام مقدس جمهوري اسلامي ايران، ملت ما را، ميهن ما را، مرزهاي ما را، مراجع بزرگوار تقليد، حوزه‌هاي علميه، دانشگاهيان، جوانان، نواميس ما، سرمايه‌هاي معنوي و مادي ما را از سوء قصد و توطئه‌هاي دشمنان محافظت بفرما.

"إِنَّ اللّهَ يَأْمُرُ بِالْعَدْلِ وَالإِحْسَانِ وَإِيتَاء ذِي الْقُرْبَى وَيَنْهَى عَنِ الْفَحْشَاء وَالْمُنكَرِ وَالْبَغْيِ يَعِظُكُمْ لَعَلَّكُمْ تَذَكَّرُونَ"

أعوذ بالله من الشيطان الرجيم

بسم الله الرحمن الرحيم

إنا أعطيناك الكوثر٭ فصل لربك و انحر٭ إن شانئك هو الابتر

صدق الله العلي العظيم



:: موضوعات مرتبط: بیانات آیت الله نمازی(زیدعزه) , خطبه های نماز جمعه کاشان , ,
:: برچسب‌ها: امام جمعه کاشان ,
:: بازدید از این مطلب : 112
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:


.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
بسم الرب الشهدا این گذرگاه ستاد اطلاع رسانی یادواره شهدای روحانی منطقه کاشان است درراستای رفع اشکالات نظرات خود را ارائه فرمائید
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
پیوندهای روزانه
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان اطلاع رساني ستاد يادواره شهداي روحاني و ايثارگر منطقه كاشان و آدرس yadwareh.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.